tisdag 4 juni 2013

Efter presentatitionen

Nu har vi presenterat Elvisaren för interaktionsdesignsklassen och lite andra människor som kom förbi KTH-biblioteket.

Vi fick väldigt bra feedback på vårt projekt. Många tyckte att idén var bra och att vi gjort mycket på kort tid, då vi både utvecklat en prototyp på klockan och gjort en konceptvideo. Flera sa att de skulle kunna tänka sig att ha Elvisaren på väggen hemma.

Vi fick förslag på några möjliga förbättringar. En person tyckte att det vore bra om Elvisaren på något sätt kunde ge information om hur mycket el som faktiskt förbrukas. Dvs att klockan både visar hur mycket elen kostar, samtidigt som användaren kan se hur mycket el prylarna drar för stunden.

En annan konstruktiv kritik vi fick är att det vore något bättre att ha fler färger på dioderna än bara röd i olika intensitet. Det skulle bli tydligare när elen är billig och dyr om dioderna växlade i rött, gult och grönt. Detta var vår grundidé, men då vi fick problem med RGB-lamporna, la vi den idén till sidan. Dock är vårt mål att ha RGB-dioder på Elvisaren!